وقایع بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) تا قیامت و رجعتهای اهل بیت + فیلم

وقایع بعد از ظهور حضرت مهدی (عج) تا قیامت و رجعتهای اهل بیت + فیلم

 

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

 3658354634

اللّهمّ إنّا نشکو إلیک فقد نبیّنا؛ خدایا ما شکایت می کنیم که پیغمبر بین ما نیست و این پیغمبر می تواند بین ما باشد.

و غیبة ولیّنا؛ این پیغمبر بین ما نیست، یک مصیبت. مصیبت دوم اینکه امام زمان غایب هست.

 امام زمان را می بینیم اما نمی شناسیم. غافل هستیم از امام زمان همانطور که برادران یوسف غافل بودند از یوسف.

و کثرة عدوّنا؛ خدایا شکایت بعدی ما این است که دشمنان ما زیاد هستند.

و قلّة عددنا؛ و تعداد ما محدود هست.

اللّهمّ إنّا نرغب إلیک فی دولة کریمة؛ خدایا ما دوست داریم چشممان به این دولت کریمه، دولت و حکومتی که نیازهای مادی، معنوی، نیازهایی که انسانها تا ابدیت آن نیازها را دارند، برآورده می کند؛ حتی بدون اینکه خودشان به فکر آن نیاز باشند، توقع داشته باشند، درخواست داشته باشند، کرامت اینها حفظ می شود. آن دولت کریم بدون درخواست اینها، بالاتر از آنچه اینها می خواهند، به آنها می بخشد.

 اللّهمّ إنّا نرغب إلیک فی دولة کریمة تعزّ بها الإسلام و أهله؛ اهل الله را عزّت می بخشد. نه فقط مسلمانها، نه فقط شیعیان، شاید بعضی از انسانها باشند که کلام حق به گوش آنها نرسیده باشد. البته پایبند به آن دین و مذهب و فرقه ی خودشان باشند. تمام انسانهایی که به ندای فطرت خودشان گوش می دهند، امام زمان آنها را بالا می برد، عزت می بخشد، همه با هم متحد می شوند. تفکر صحیح، عمل صحیح، حکومت صحیح، تعزّ بها الإسلام و أهله. و از آن طرف، نفاق، شرک، شیطان را ذلیل می کند.

 

baqiyatallah-[880119-ashura]

 

اینجا یک سؤالی مطرح می شود: ویژگی های حکومت امام زمان چه چیزهایی هست؟

 تفاوت حکومت امام زمان با بقیه ی حکومتها در چه چیزی هست؟

 

مفهوم آخر الزمان

قبل از اینکه به این مطلب برسیم، مفهوم آخرالزمان را یک توضیحی بدهم. آخرالزمان به چه معناست که در رسانه ها  زیاد گفته می شود. اگر دوستان گوش بدهند آن فایلی را که علامت عمومی قبل از ظهور در آن گفته شده، در آنجا صحبت کردیم. علائم عمومی قبل از ظهور که خیلی از فرقه ها و مسلک ها آنجا آمده صحبت کرده اند، اما تنها اسلام ناب است که از آن علائم به روشنی صحبت کرده است.

از آن نشانه ها اینگونه بر می آید که آخرالزمان در معنای مخصوص خودمان ( که معنای چسبیده ی به ظهور هست )، البته یک معنای آخرالزمان شاید این باشد از دوره ای که پیامبر گرامی اسلام آمدند و مبعوث شدند، شاید از آن دوره آخرالزمان شروع شده باشد. در یک  معنای دیگر، از زمان غیبت آقا امام زمان تا قیامت.

اما در این معنای خاصی که ما داریم می گوییم، آخرالزمان یعنی آن دوران قبل از ظهور آقا امام زمان (عج).

 

 یکی از خصوصیات و ویژگی های این دوران این است که امور از مجرای طبیعی خودش خارج و نامتعادل شده. استفاده ی بهینه از موجودات نمی شود. شما نگاه کنید وضعیت را ، تفکر و عمل انسانها به چه نحو هست.

 

حتی محیط زیست خودمان را نگاه کنیم. از مجرای طبیعی خودش خارج شده است. و اینگونه می توان گفت که اگر آن منجی نیاید، تمام انسانها رو به هلاکت رفته اند. اتفاقاً یکی از اسم هایی که برای حضرت مهدی (عج) در اسلام و امید هر دین و آیینی نام برده شده، «منجی» هست.

منجی یعنی چی؟ یعنی نجات دهنده. یعنی اگر آن فرد خدایی و آن خلیفة الله نیاید، جامعه رو به هلاکت رفته است. مردم آرزو می کنند کاش این دوران تمام شود و دوره ی جدیدی شروع شود.

 

خصوصیتها و ویژگی های حکومت آقا امام زمان (عج)

باز هم یک مطلب دیگر، چون مباحث مهدویت و ظهور و منجی گرایی، و یک مسئله ی مهم، بعد از ظهور امام زمان، یا منجی‌ای که همه ادیان آمده اند و گفته اند، چه اتفاقهایی می افتد تا حکومت او تثبیت شود و بعد از تثبیت حکومت او چه اتفاقی می افتد و چقدر فاصله تا قیامت هست؟

این نقل قولی هست که از یکی از اساتید خودم شنیدم و البته باید کنکاش بیشتری شود، شما فرض کنید آقا امام زمان (عج) وقتی که تشریف آوردند و بعد از چند سالی حکومت این نور چشم فاطمه ی زهرا (س) ثبات پیدا می کند، بعد از این ثبات، امام زمان چکار می کند و بعد از امام زمان چه اتفاقی می افتد و چه فاصله ای تا قیامت هست ؟

 

آن چیزی که بنده از اساتید خودم یاد گرفتم و متوجه شدم، شما فکر نکنید که مثلا ما می گوییم امام زمان می آید و عدل را برپا می کند، خب امام زمان آمد و عدل را برپا کرد، چند سال؟ ما نمی دانیم چند سال، 100 سال، 200 سال، 300 سال، اما به هر حال، حالا هر چند سالی که امام زمان بعد از تثبیت حکومت خودشان آمدند در این دنیا و حکومت الهی خودشان را برپا کردند، ما می گوییم 100 سال، 200 سال، 1000 سال، بعدش چه می شود؟

 

البته ما در دعای فرج آقا امام زمان: اللّهمّ کن لولیک الحجة بن الحسن فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلاً و عینا حتی تسکنه أرضک طوعاً و تمتعه فیها طویلاً. در قسمت آخر می گوییم امام زمان را با این خصوصیات حفظش کن و نگهبانش باش، و آخر می گوییم: و تمتعه فیها طویلاً. و مدت طولانی او را در زمین جای بده. انسانها بفهمند این مطلب را. یکی از مسائلی که در زیر سایه ی خلیفة الله زندگی کردن، فرق دارد با حکومت ظلمه.

 

مدت زیادی امام زمان می خواهد در این زمین حکومت کند، اما بعدش چه؟ بعدش می خواهد قیامت شود؟ این همه پیامبران آمدند بشارت دادند به اینکه دعا کنید پیامبر آخرالزمان بیاید. پیامبر بشارت داد به حکومت حضرت مهدی. حضرت هود در چند هزار سال پیش آرزو می کند (لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى رُكْنٍ شَدِيدٍ) (هود/80)؛ آرزو می کند یاران حضرت مهدی را، آرزو می کند حکومت امام زمان را. (أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيبٍ) (هود/81) می گوید. آیا صبح ظهور نزدیک نیست؟

اینطور می گوید: آیا امام زمان می آید در یک برهه ای از زمان حکومت عدل برپا کند و تمام شود؟ عقل این را قبول نمی کند. هزار سال است شیعیان دعا می کنند خدایا حضرت مهدی بیاید. حضرت مهدی بیاید یک حکومت کوتاه عدالت، بعدش چی؟ آن چیزی که جزو اعتقادات صحیح اسلامی هست که این اعتقاد صحیح را ، شیعه به آن می پردازد و می گوید، و البته سایر فرق آن را نفی می کنند، بحث «رجعت» هست.

 

دوره رجعتهای ائمه معصومین علیهم السلام

بعد از اینکه آقا امام زمان آمد و آن وعده ی الهی تحقق پیدا کرد، حکومت مستضعفین تحقق پیدا کرد و امام زمان که علم و قدرت و عصمت دارد، و اجازه دارد از طرف خداوند متعال، کار خودش را به پایان رساند، دوران رجعت اهل بیت(ع) شروع می شود. آی کسانی که در دوران یزید بن معاویه زندگی می کردید و نگذاشتید حسین بن علی کار خودش را بکند و ارتقاء ببخشد شما را، حالا نگاه کنید و حسرت بکشید اگر با حسین بودید و اگر به حسین بن علی اجازه می دادید آن کاری که می خواهد را انجام بدهد، نگاه کنید ببینید حسین چکار می کند.

 

رجعت ابا عبد الله الحسین علیهم اسلام

حسین تمام انسانها را به آن جایگاه اصلی خودشان می رساند. در روایات دارد 40 هزار سال فقط حکومت حسین بن علی طول می کشد.

 

امام زمان شهید میشوند و یا …

البته یک نکته ی دیگری هم هست، یک مطلب اختلافی که آیا امام زمان شهید می شود یا از این دنیا رحلت می کند؟ دو نظریه در اینجا هست. آن چیزی که بنده آن را قبول کردم، شهادت نیست. و شهادت به هیچ وجه نمی تواند با آن پیش زمینه هایی که ما در قبل قبول کردیم، بیاید و مورد قبول واقع شود. ما دو فایل در مورد وفات یا شهادت آقا امام زمان (عج) بحث کردیم و در آنجا ادله ی طرفین را ذکر کردیم و گفتیم که دیگر دوران ظلم به اهل بیت تمام شد. دیگر ظالمی وجود ندارد تا اینکه بخواهد امام زمان (عج) را بیاید به شهادت برساند و قبول کردن شهادت آقا امام زمان یعنی زیر سؤال بردن یک اصل مهم در مهدویت، و آن، پایان ظلم هست. و وقتی که قبول کردیم پایان ظلم را، دیگر شهادت را قبول نمی کنیم. و طبق این نظریه اگر بیاییم جلو، کسانی که در طول تاریخ آمدند مطالبی را در کتابها وارد کردند، روایت ضعیفی را، که چه بسا روایت هم نباشد، مطلب ضعیفی را تحت عنوان شهادت آقا امام زمان توسط یک زنی که اوصافی دارد، ریشی دارد، وارد کردند به این نکته خوب توجه داشتند که اگر این مطلب را تقویت کنند، به صورت بسیار ماهرانه ای این مطلب را تقویت کرده اند که هر کار هم بکنید، ظلم تمام شدنی نیست. بزرگِ بزرگتان که مبارز با ظالمین هست، حضرت مهدی هم که بیاید، ما او را شهید می کنیم به واسطه ی یک فرد ضعیف، به واسطه ی یک زن ضعیف. به واسطه ی یک عجوزی می کشیم. وقتی بتوانیم با بزرگتان اینکار را بکنیم، دیگر تکلیف بقیه تان معلوم هست.

 

دوره مربی گیری اهل بیت عصمت و طهارت

اما به هر حال دوره ی امام زمان، عدل را برپا می کند، تمام انبیاء (ع) آرزو می کردند ای کاش در این دوره بودند، ای کاش تحت تعالیم آن کسی که خلاصة الأنبیاء هست، زندگی کنند و جایگاه خودشان را پیدا کنند.

بعد از این دوره، دوره ی اهل بیت عصمت و طهارت شروع می شود. امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام، حسین بن علی، پیامبر گرامی اسلام. و اسراری اینجا فاش می شود، البته کسی که پژوهشگر است، برخی از این اسرار را پی ببرد.

کلّهم نورٌ واحد. اهل بیت علیهم السلام همه شان نور واحد هستند. ما اعتقاد داریم اهل بیت یک روزی در این دنیا رجعت می کنند و دوره ی رجعت شروع می شود. در این دوره مردم دنیا شاهد هستند که اگر قبول می کردند حکومت آقا علی بن ابیطالب را، در زیر سایه ی حکومت علی، که او خلیفة الله هست، به کجا می رسیدند که نرسیدند که از دست دادند، که وجودشان را از دست دادند.

 

مقدار دوران بعد از ظهور امام زمان تا قیامت

 آن مطلبی که گفتم بنده از اساتیدم شنیدم و چه بسا این  مطلب واقعاً درست باشد، این است که اگر زمان خلقت حضرت آدم تا زمان ظهور آقا امام زمان (عج) را یک واحد زمانی در نظر بگیرید، 9 واحد زمانی بعد از ظهور هست. این را از کجا می گویید؟ شما روایت را ببینید وقتی می گوید حسین بن علی 40 هزار سال در این دنیا زندگی می کند و در تحت تعالیم حسین بن علی، انسانها جایگاه عظیمی پیدا می کنند، ما تازه داریم یکی از حکومتهای بعد از ظهور آقا امام زمان را می گوییم نه 2 تا، نه 3 تا، نه 10 تا.

از زمان پیامبر تا حالا، 1400 سال گذشته، حسین بن علی 40 هزار سال بعد از امام زمان حکومت می کند، این حسین بن علی هست. امیرالمؤمنین که بیش از یک رجعت، بیش از سه رجعت، و بعضی از بزرگواران که حرفهای بلندتری زده اند. در آن دوره ای که حسین بن علی 40 هزار سال عمر می کند، امیرالمؤمنین علیه السلام در این دوره رجعت های بسیاری دارد.

 

 اگر خیلی ساده بخواهم بگویم، فیلم های سینمایی را که دیده اید. این فیلم های سینمایی یک تیتراژی دارند. ما در عمر این دوره ی انسانها که از حضرت آدم شروع شده تا زمان قیامت، از حضرت آدم تا قبل از ظهور امام زمان را می شود گفت ما تیتر مسئله و تیتر این فیلم هستیم. این کتاب بسیار بزرگ که تاریخ انسانها هست تا قبل از ظهور امام زمان، حکم صفحه ی اول و فهرست این کتاب هستند. هنوز خود کتاب شروع نشده. این اعتقاد ما هست.

 

 و چرا اینگونه نباشد؟ اگر کمالات، بی نهایت هست و رسیدن به این کمالات، بی نهایت هست و انسان بی نهایت را دوست دارد و اگر هزار سال عمر کند، باز هم دوست دارد بیشتر عمر کند چون خیلی چیزهای دیگر هست که نمی داند، خیلی چیزهای دیگر هست که ندارد، چرا عمر انسانها به 100 هزار سال نرسد؟ چرا به 50 هزار سال نرسد؟

 

آیا خداوند نمی تواند عمر انسانها را زیاد کند؟ آیا ما علاقه نداریم بیشتر عمر کنیم و کمالات بیشتری کسب کنیم؟

در یکی از مباحثمان این را صحبت می کنیم که انسانهای بعد از ظهور، تعجب می کنند که در یک دوره ای همین بشر عمر و سن او به 50، 60، 70، 80 و 100 سال رسیده. تعجب می کنند. وقتی حسین بن علی 40 هزار سال عمر می کند، این 40 هزار سال، عمر عادی آن زمان هست.

 

آخر الزمان و سقوط

پس در این دوره ی آخرالزمان بشر به یک نوع از انحطاط رسیده، آخرالزمان به معنای یک دوره ی سقوطی هست، مثل یک گویی که به یک کشی وصل کرده اند، رها که می کنند، این تا آخر می رود. وقتی به آن نهایت خود می رسد، دوباره شروع می کند به بازگشت. به نقطه ی صفر می رسد و دوباره اوج می گیرد.

 

تفاوت دوره امام زمان با سلیمان نبی

آخرالزمان دوره ای هست که متزلزل شده، انحطاط پیدا کرده، امور از مجرای طبیعی خودش خارج شده،  و با ظهور امام زمان و با ثبوت و تثبیت پیدا کردن حکومت امام زمان، دوره ی حکومت مستضعفین، دوره ی حکومت خلیفة الله پیدا می شود. این دوره، دوره ای است که طعنه می زند به حکومت سلیمان. حکومت سلیمان در عصر خودش که قرآن آن را نقل کرده، در مقابل حکومت امام زمان، حکومتی نیست. آن موقع تازه فهمیده می شود در زمان امام زمان، که زندگی کردن در ذیل حکومت خلیفة الله چقدر فرق دارد با زندگی کردن در ظلّ حکومت ظلمه، یا با زندگی کردن در ظلّ حکومت پیامبران الهی.

 

آنهایی که در سایه ی حکومت سلیمان نبی زندگی کردند، اگر حکومت آقا امام زمان (عج) را می دانستند، هیچ رنگ و بویی نداشت حکومت سلیمان.

البته بعد از این دوره ی سقوط انسانها، بحث ظهور، و دوره ی تثبیت حکومت امام زمان، حالا چقدر فاصله هست تا دوره ی خلیفة الله بعدی که آقا حسین بن علی هست و از اینجا تا قیامت، دوره ی حکومت اهل بیت (ع) هست.

انشاءالله در جلسه بعد، ویژگی های حکومت امام زمان را خدمت شما عرض می کنم.

اللّهمّ عجّل لولیک الفرج.

 

دانلود فیلم

 





:: برچسب‌ها: ،ظهور،علائم ظهور،منتظران مهدی،مهدویت،منجی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : ALI
تاریخ : دو شنبه 19 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: